Новости Анонсирован ремастер Final Fantasy Tactics
  • 73
  • 0
Культовая пошаговая тактическая RPG от Square Enix получит второе дыхание. На проходящей выставке State of Play, где анонсируются игры для Play Station, состоялся анонс ремастера Final Fantasy...
Новости Моддеры Oblivion Remastered нашли способ внедрения абсолютно любых скриптов
  • 165
  • 0
Сообщество моддинга Oblivion Remastered (ORM) переживает настоящий расцвет. После долгих месяцев работы, энтузиасты научили игру работать с мощным скриптовым языком Lua, открыв перед создателями...
Новости Tainted Grail: The Fall of Avalon — Польская «Skyrim» теперь официально
  • 1.505
  • 24
23 мая 2025 после двух лет успешного раннего доступа в Steam польская студия Questline наконец представила свою фэнтези-RPG в полной версии. Tainted Grail: The Fall of Avalon доступна на ПК...
Новости CD Projekt RED представила юбилейный трейлер к 10-летию The Witcher 3: Wild Hunt
  • 1.018
  • 0
Польская студия CD Projekt Red порадовала поклонников франшизы «Ведьмак», выпустив особый видеообзор в честь десятилетия культовой RPG «Ведьмак 3: Дикая Охота». Что показали в трейлере...
EthernalBreeze

EthernalBreeze 3.05 (BUILD 6.4.6)

Нет прав доступа на загрузку
Сей мод направлен на расширение Нового Баланса в формат Дьяблоида и схожих рпг игр.

recskahuszar

Новичок
Участник форума
Регистрация
19 Окт 2022
Сообщения
16
Реакции
1
Баллы
17
Лучшие ответы
0
sadly no. there is two way to display extra damage - like log on screen or separete damage output using NB functions. Add my damage to original damage is imposible due to some code restrictions (simply I have no access to NB's damage handlers, where damage is send to print)
I see.
Also am i the only one getting 10 minute launch times after installing the mod or is it how it is currently?
 
Автор
Автор
StonedWizzard

StonedWizzard

Рыцарь
Участник форума
Регистрация
10 Июн 2013
Сообщения
2.157
Реакции
1.884
Баллы
384
Лучшие ответы
0
I see.
Also am i the only one getting 10 minute launch times after installing the mod or is it how it is currently?
Depends on your CPU.
The reason of such long loading time is that mod compile scripts on start and hook original NB/Gothic functions (it's mean every hook loops through all bytecode and replace specific function address to new one. and same actions executed many times for each hook.) Compilation is not an option - there is NB compability issue (need to compile every NB's update is lame) and even problems with compiled bytecode with hooks (not sure, but remember I got exceptions when try to do so long time ago)
So you need just wait till load complete. Maybe make tea or coffee, while game loading)
 

KingJamp

Новичок
Участник форума
Регистрация
1 Фев 2023
Сообщения
18
Реакции
0
Баллы
6
Лучшие ответы
0
Wo ist der Data Ordner?
EthernalBreeze.vdf?
 
Автор
Автор
StonedWizzard

StonedWizzard

Рыцарь
Участник форума
Регистрация
10 Июн 2013
Сообщения
2.157
Реакции
1.884
Баллы
384
Лучшие ответы
0

KingJamp

Новичок
Участник форума
Регистрация
1 Фев 2023
Сообщения
18
Реакции
0
Баллы
6
Лучшие ответы
0
i found some const in code.
StExt_Str_Config_Npc_Npc_RandomMeleeWeapon_Chance
StExt_Str_Config_Npc_Npc_RandomRangeWeapon_Chance
StExt_Str_Config_Npc_Npc_RandomScroll_Chance

is this correct?

or only as mistake and this is correct?

StExt_Str_Config_Npc_RandomMeleeWeapon_Chance
StExt_Str_Config_Npc_RandomRangeWeapon_Chance
StExt_Str_Config_Npc_RandomScroll_Chance
 
Автор
Автор
StonedWizzard

StonedWizzard

Рыцарь
Участник форума
Регистрация
10 Июн 2013
Сообщения
2.157
Реакции
1.884
Баллы
384
Лучшие ответы
0
i found some const in code.
StExt_Str_Config_Npc_Npc_RandomMeleeWeapon_Chance
StExt_Str_Config_Npc_Npc_RandomRangeWeapon_Chance
StExt_Str_Config_Npc_Npc_RandomScroll_Chance

is this correct?

or only as mistake and this is correct?

StExt_Str_Config_Npc_RandomMeleeWeapon_Chance
StExt_Str_Config_Npc_RandomRangeWeapon_Chance
StExt_Str_Config_Npc_RandomScroll_Chance
Where? I didn't notice any of them in code. Anyway this is just strings constants to describe config option.
If such occured somewhere at translation files then it's mistake (double "_Npc_")
 

KingJamp

Новичок
Участник форума
Регистрация
1 Фев 2023
Сообщения
18
Реакции
0
Баллы
6
Лучшие ответы
0
const string itmi_stext_lootchest_dsec = "На одной из стенок вырезано имя 'Шива'...";

const string itmi_stext_lootchest_Helm_dsec = "Похоже тут содержится шлем";
const string itmi_stext_lootchest_Armor_dsec = "Похоже тут содержится броня";
const string itmi_stext_lootchest_Pants_dsec = "Похоже тут содержатся штаны";
const string itmi_stext_lootchest_Boots_dsec = "Похоже тут содержатся ботинки";
const string itmi_stext_lootchest_Gloves_dsec = "Похоже тут содержатся перчатки";
const string itmi_stext_lootchest_Belt_dsec = "Похоже тут содержится пояс";
const string itmi_stext_lootchest_Amulet_dsec = "Похоже тут содержится амулет";
const string itmi_stext_lootchest_Ring_dsec = "Похоже тут содержится кольцо";
const string itmi_stext_lootchest_Shield_dsec = "Похоже тут содержится щит";
const string itmi_stext_lootchest_Sword1h_dsec = "Похоже тут содержится одноручный меч";
const string itmi_stext_lootchest_Sword2h_dsec = "Похоже тут содержится двуручный меч";
const string itmi_stext_lootchest_Axe1h_dsec = "Похоже тут содержится одноручный топор";
const string itmi_stext_lootchest_Axe2h_dsec = "Похоже тут содержится двуручный топор";
const string itmi_stext_lootchest_Mace1h_dsec = "Похоже тут содержится одноручная булава";
const string itmi_stext_lootchest_Mace2h_dsec = "Похоже тут содержится двуручная булава";
const string itmi_stext_lootchest_MagicSword_dsec = "Похоже тут содержится магический меч";
const string itmi_stext_lootchest_Staff_dsec = "Похоже тут содержится посох";
const string itmi_stext_lootchest_Rapier_dsec = "Похоже тут содержится шпага";
const string itmi_stext_lootchest_DexSword_dsec = "Похоже тут содержится лёгкий меч";
const string itmi_stext_lootchest_Halleberd_dsec = "Похоже тут содержится алебарда";
const string itmi_stext_lootchest_Spear_dsec = "Похоже тут содержится копьё";
const string itmi_stext_lootchest_Dual_dsec = "Похоже тут содержится парное оружие";
const string itmi_stext_lootchest_Bow_dsec = "Похоже тут содержится лук";
const string itmi_stext_lootchest_CrossBow_dsec = "Похоже тут содержится арбалет";
const string itmi_stext_lootchest_MagicStaff_dsec = "Похоже тут содержится магический посох";
const string itmi_stext_lootchest_Torso_dsec = "Похоже тут содержится нугрудник";

const string itpo_stext_potion_01_name = "Настой";
const string itpo_stext_potion_02_name = "Эссенция";
const string itpo_stext_potion_03_name = "Экстракт";
const string itpo_stext_potion_04_name = "Эликсир";
const string itpo_stext_potion_desc = "Зелье с необычными эффектами...";

const string StExt_BonusStats_Desc[5] =
{
"-= Бонусы от предметов =-",
"-= Бонусы от артефакта =-",
"-= Бонусы от зелий =-",
"-= Бонусы от временных эффектов =-",
"-= Бонусы от аур =-"
};

oben in const „dsec“ und unten „desc“, ist das richtig?


AND

const string StExt_Str_AtrifactUnEquip = "Снять артефакт";

no ... const string StExt_Str_ArtifactUnEquip = "Снять артефакт";???

the word Atrifact?


const string itrw_stext_stext_bow_l_name = "Простой лук";
const string itrw_stext_stext_bow_m_name = "Лук";
const string itrw_stext_stext_bow_h_name = "Боевой лук";


double stext_stext


string StExt_Str_TalisanRunen_PoisionCape = "Создать руну Эгиды яда";

Poison?
 
Последнее редактирование:

KingJamp

Новичок
Участник форума
Регистрация
1 Фев 2023
Сообщения
18
Реакции
0
Баллы
6
Лучшие ответы
0
Автор
Автор
StonedWizzard

StonedWizzard

Рыцарь
Участник форума
Регистрация
10 Июн 2013
Сообщения
2.157
Реакции
1.884
Баллы
384
Лучшие ответы
0
terms from wiki. hope it helps
An artifact in fantasy is an item that is usually unique (it is impossible to create it during the game/narrative and it is definitely impossible to put the production of such items on stream) and has special, magical properties, for example, the Ring of Omnipotence.


string StExt_Str_TalisanRunen_PoisionCape = "Создать руну Эгиды яда";
"Poision Cape"

I belive there is alread translation for mod...
https://www.myrtana.net/ethernalbreeze
Actual not. So ask if you have translation problems, i'll try to help. And small tip: do not change constants names. Also be careful with runes names array - it tricky, you need keep exact count of elements count in array. Some online translators can broke markup.
 

KingJamp

Новичок
Участник форума
Регистрация
1 Фев 2023
Сообщения
18
Реакции
0
Баллы
6
Лучшие ответы
0
terms from wiki. hope it helps

An artifact in fantasy is an item that is usually unique (it is impossible to create it during the game/narrative and it is definitely impossible to put the production of such items on stream) and has special, magical properties, for example, the Ring of Omnipotence.



"Poision Cape"

I belive there is alread translation for mod...
https://www.myrtana.net/ethernalbreeze
Actual not. So ask if you have translation problems, i'll try to help. And small tip: do not change constants names. Also be careful with runes names array - it tricky, you need keep exact count of elements count in array. Some online translators can broke markup.
Hello my friend.

i translated the Localization.d from Russia to German. I only translated the Russian Words. The constants are untouched. but look this constants i sended you here. They are look broken. Bad words.

const string itrw_stext_stext_bow_l_name

const string itrw_stext_stext_bow_m_name

const string itrw_stext_stext_bow_h_name

string StExt_Str_TalisanRunen_PoisionCape

these are 4 Examples out of the original Data Localization.d. Maybe you can look. i wont chnage it, maybe it is correct in the game i dont know.

but my problem:

the Russian Localization.d is in C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\Gothic II - Returning\system\Autorun\EthernalBreeze\Localization.d.

The translated one:

C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\Gothic II - Returning\system\Autorun\EthernalBreeze_Localization.d.

i put my translated one in there. with notepad++. But in Game the language is krypted. i dont think this is russian. ChatGPT says this is crypted. What do i wrong?
 
Автор темы Похожие темы Форум Ответов Дата
Icefist Новый Баланс - FAQ / Мануалы 0
Сверху Снизу