Новости Новые скриншоты и детали Gothic Remake: изменения башни, орков и монстров
  • 468
  • 7
Также изменился и путь к башне. Теперь его охраняют големы, которые могут активно взаимодействовать с окружающей средой, делая прохождение более сложным. Стоит отметить, что даже затопленные руины...
Новости Path of Exile 2 - игра ворвалась в топ Steam и собрала 1,3 млн зрителей в Твиче
  • 649
  • 6
Тому кто знаком с диаблоидами, не стоит представлять данную игру. Первая часть была невероятно популярной и по праву носила звание лучшей ARPG среди Hack&Slash-игр. И вот вчера, 6 декабря...
Новости Ремейк "Готики 1" | Трейлер Showcase 2024
  • 7.625
  • 9
Новички, пришло время принять реальность и смириться с судьбой. Чувствуйте себя как дома в Долине Рудников, месте, полном опасностей, преступлений и жадности. Вам предстоит оставаться здесь очень...
Готика 2: Другая история Gothic II: Other Story - Описание мода
  • 30.943
  • 79
Готика 2: Другая история / Other Story - это глобальная модификация для игры «Готика 2: Ночь Ворона». Её цель - сделать игру более нелинейной, с большим количеством вариантов выбора и...

В процессе Issue with Ranged weapons aiming on Nightmare difficulty

Shadowkill150

Новичок
Регистрация
10 Июн 2024
Сообщения
2
Реакции
0
Баллы
0
Лучшие ответы
0
#1
Good morning,

sorry for english, can not speak russian.

Have downloaded the newest New balance version, start playing on Nightmare difficulty, wanted to play dexterity ranger but I am used to be play with automatic aiming, which seems to be disabled. So I go to settings and trying to change it, which was okay but then after going back to the game it starts to aim manually again. Whatever I will do or change in settings will always go back to the manual aiming.
On normal difficulty it is okay.
And weird is that magic aiming I can change in the game on normal or nightmare difficulty how many times I want and anytime but Aiming with bows is always going back to manual. Can you please look on it ?
Shadow
 

Liker

Демиург
Команда форума
Редактор раздела
Модостроитель
Почётный пользователь
 
Участник форума
Регистрация
21 Фев 2016
Сообщения
23.877
Реакции
19.586
Баллы
1.341
Лучшие ответы
754
#2
@Shadowkill150, no a bug. Game balance/mechanics created for manual aiming only. We left auto aim only for start players in gothic difficulty.
Bow stretching doubles (x2) ur damage with manual aiming. not using it = lose damage.

On Nightmare if u even could use auto-aiming ur damage would not match with defense/health of enemies.
So, there is no point to use auto-aim on Nightmare, and we blocked it. It was always like this.
 

n1kx

Гвардеец
Локализатор
Участник форума
Регистрация
4 Май 2017
Сообщения
1.410
Реакции
940
Баллы
236
Лучшие ответы
104
#3
This is done on purpose. Manual aiming has a lot of damage, automatic low damage. Bow skills only work in manual aiming.
 
Автор
Автор
S

Shadowkill150

Новичок
Регистрация
10 Июн 2024
Сообщения
2
Реакции
0
Баллы
0
Лучшие ответы
0
#4
Thank you for your fast answers and completely understand everything that you write down.

Just and idea since In my personal opinion which is kind of irrelevant but anyway players who would like to play dexterity ranged character and are used on original Gothic settings I believe would like to have that autoaiming system even on Nightmare difficulty.

Just my thought maybe for the future to figure it out if it is possible.
Thank you
That mechanic for bow stretching is working how exactly ? Never notice that probably because have been playing on Gothic difficulty most of the time, just once finished it up as magician on Nightmare.
 

Liker

Демиург
Команда форума
Редактор раздела
Модостроитель
Почётный пользователь
 
Участник форума
Регистрация
21 Фев 2016
Сообщения
23.877
Реакции
19.586
Баллы
1.341
Лучшие ответы
754
#5
@Shadowkill150, on Nightmare you damage with auto-aim will be so small, it is not good playable, so no ;)
 
Автор темы Похожие темы Форум Ответов Дата
JasonTheRPG Новый Баланс - Вопросы по игре 4
Сверху Снизу