Новости Анонс The Elder Scrolls VI уже этим летом?
  • 295
  • 1
По данным инсайдера eXtas1s, Bethesda может впервые показать The Elder Scrolls VI летом 2025 года Обсуждается возможность анонса игры на одной из крупных презентаций Xbox - в июне или августе...
Новости Of Ash and Steel: разработка в цифрах
  • 302
  • 0
На днях авторы игры Of Ash and Steel поблагодарили игроков за поддержку и положительные отклики, а также поделились цифрами во время разработки. В игре будут: 300+ квестов; 30 000+ строк...
Новости Clair Obscur: Expedition 33 – новая ролевая игра, ломающая стереотипы
  • 477
  • 1
Clair Obscur: Expedition 33 – уникальная ролевая игра, которая могла появиться только у инди-разработчика Раз в год Художница просыпается и рисует на Монолите. Выводит свое проклятое число. И...
Новости Состоялся релиз The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered
  • 1.411
  • 18
22 апреля 2025 года состоялся релиз игры The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered. Это ремастер игры 2006 года, разработанный студиями Virtuos и Bethesda Game Studios, изданный Bethesda...

В процессе Suggestion for dice game

Dere

Новичок
Участник форума
Регистрация
25 Июл 2018
Сообщения
6
Реакции
0
Баллы
7
Лучшие ответы
0
#1
Playing dice is always fun a few times, but you quickly get to the point when it gets boring. However, the gold you can get from dice is quite substantial and on ASnC you need a lot of it, so you shouldn't pass on it. So, in order to decrease boredom after a few ingame days, I suggest that the game gets skewed more and more towards the player as he progresses through the game.

For example, for each point in a certain stat, you increase your chance to roll a six (or another way to favor the player, but this is the easiest I could think of).

You could tie this to one of the following stats.
a) Dexterity makes the most sense (the hero manipulates the dice), but this might be unfair towards strenght or mana characters.
b) Rhetoric would also make sense (the hero manipulates the dice and persuades the opponent that everything is alright).
c) Amount of wins in the dice game (the hero just gets better at it, although it is mostly luck based)

The amount of stat/wins needed should not be too high, after at most 15-20 ingame days you should just be able to click quickly through and not waste time reloading. If you hit 100%, you just roll sixes all the time.

So, to put in some numbers:

1% increased chance for every point of dexterity
or 1% increased chance for every point of rhetoric
or 1% increased chance for every round won (so 2% against each player)
 

Liker

Демиург
Команда форума
Редактор раздела
Модостроитель
Почётный пользователь
 
Участник форума
Регистрация
21 Фев 2016
Сообщения
25.636
Реакции
21.679
Баллы
1.381
Лучшие ответы
958
#2
@Dere, :P
Well, I will think about it.
 
Сверху Снизу