Новости Старт 6го сезона Grim League
  • 381
  • 0
4 мая в 18-00 стартует шестой сезон Community лиги по одной из лучших игр в жанре arpg Grim Dawn. Сезон представляет собой глобальную модификацию игры, включающую в себя расширение мира, изменение...
Новости Дата релиза Baldur's Gate III
  • 20.500
  • 1
Наконец-то дождались - "Baldur's Gate III" покидает ранний доступ, и в августе 2023 выходит в полноценный релиз, о чём стало известно на церемонии "The Game Awards 2022". С момента выхода игры в...
Новости Итоги года от The Game Awards 2022
  • 14.068
  • 0
Вчера прошла ежегодная церемония награждения проектов в индустрии компьютерных игр и киберспорта. Самую главную награда - "Игра года" забрала игра "Elden Ring" от японских разработчиков...
Новости Анонс Assassin's Creed Mirage
  • 19.636
  • 6
На сегодняшнем мероприятии «Ubisoft Forward» была анонсированна новая часть вселенной «Assassin's Creed» под названием «Mirage». В роли протагониста будет Басим ибн Исхак, играющие в «Assassin’s...

В процессе Special bosses tracks - no playback

goliath80000

Новичок
Участник форума
Регистрация
10 Мар 2020
Сообщения
10
Реакции
7
Баллы
23
Лучшие ответы
0
#1
As in the topic, starting battle with special bosses (non - animal) like Raven, bosses in Lost Brother quest etc. don't trigger dedicated boss music, included in .vdf file. Function only executes disabling ambient music (as it should at first). Already checked every possible issue I've been able to check, but it still doesn't trigger after first boss hit. However, animal bosses trigger boss music just fine, maybe because of RNG in that function for these types of NPC. Could someone investigate that problem? Or maybe someone already found a solution? Thanks in advance for help
 

Liker

Демиург
Команда форума
Редактор раздела
Модостроитель
Почётный пользователь
 
Участник форума
Регистрация
21 Фев 2016
Сообщения
20.107
Реакции
15.595
Баллы
1.291
Лучшие ответы
716
#2
@goliath80000, yeah, some players wrote about that problem, but on our side it workds ok. Strange.
 
Автор
Автор
goliath80000

goliath80000

Новичок
Участник форума
Регистрация
10 Мар 2020
Сообщения
10
Реакции
7
Баллы
23
Лучшие ответы
0
#3
@Liker I forgot about one thing, gonna check it and give a reply. Besides, these ppl who wrote about that problem, they were actually Russians or maybe Polish/other countries ppl? If the latter, this means dubbing sfx problem. But older versions (like AB) of mod didn't have this issue. Curious.
 

Liker

Демиург
Команда форума
Редактор раздела
Модостроитель
Почётный пользователь
 
Участник форума
Регистрация
21 Фев 2016
Сообщения
20.107
Реакции
15.595
Баллы
1.291
Лучшие ответы
716
#4
Автор
Автор
goliath80000

goliath80000

Новичок
Участник форума
Регистрация
10 Мар 2020
Сообщения
10
Реакции
7
Баллы
23
Лучшие ответы
0
#5
@Liker ok, thanks for help, polish scripts are broken

Edit: I was wrong. It isn't polish scripts fault. To be sure, I have installed CLEAN version of New Balance mod on clean G2 Night of the Raven. Music still doesn't play. Additionally, I did it after installing 3 versions of the game: English, Polish and Russian (installed clean NOTR, then installed clean NB, for English NOTR I installed English NB and for Russian NOTR I installed Russian NB). For better investigation of the issue, after starting boss battle, I can hear some sort of silent buzzing sound instead of soundtrack, something like music has started, but has been looped and blocked and it can't play, maybe it'd be helpful.
--- Добавлено: ---

@Liker IDK if edits are highlighted so I tagged you just in case. If it's a problem, I'm sorry.
 
Последнее редактирование:

Liker

Демиург
Команда форума
Редактор раздела
Модостроитель
Почётный пользователь
 
Участник форума
Регистрация
21 Фев 2016
Сообщения
20.107
Реакции
15.595
Баллы
1.291
Лучшие ответы
716
#6
@goliath80000, may be it is something with audiodriver / settings? Try to change audio settings in game, may be it will help.
 
Автор
Автор
goliath80000

goliath80000

Новичок
Участник форума
Регистрация
10 Мар 2020
Сообщения
10
Реакции
7
Баллы
23
Лучшие ответы
0
#7
@Liker It's not because of audio drivers, because other soundtracks from vdfs work just fine (but checked it to be sure, nothing changes as i thought), so if it was a driver problem, then no music would play, or music would be full of reverbs and rattles. As I said, problem is in soundtrack playback with NAMED bosses (Ara'har, Itu'Sed), you know, in NB_Sounds.vdf there are .wavs named "BATTLE_IZULG.wav, BATTLE_XARDAS.wav, BATTLE_STONNOS.wav" etc. that is non - animal bosses. As I wrote above, music with animal bosses play just fine, but music with this type of bosses is being played randomly, because of function in scripts (function in attached txt file).
 

Вложения

Последнее редактирование:

Liker

Демиург
Команда форума
Редактор раздела
Модостроитель
Почётный пользователь
 
Участник форума
Регистрация
21 Фев 2016
Сообщения
20.107
Реакции
15.595
Баллы
1.291
Лучшие ответы
716
#8
@goliath80000, yes, but how it is the problem? I don't understand. Some players got problem with Animal bosses only.

....
I see, wrong place to play music? Strange.. May be I broken it some time ago. Ok. Will be fixed. Thanks.
 

Divik

Рыцарь
Участник форума
Регистрация
21 Авг 2022
Сообщения
2.567
Реакции
547
Баллы
170
Лучшие ответы
3
#9
Вряд ли только Some players, наверняка все...я тоже имею эту же проблему.
Но, лично мне это не критично.
 

Liker

Демиург
Команда форума
Редактор раздела
Модостроитель
Почётный пользователь
 
Участник форума
Регистрация
21 Фев 2016
Сообщения
20.107
Реакции
15.595
Баллы
1.291
Лучшие ответы
716
#10
@Divik, :P ошибку в коде нашли, штош.
 
Сверху Снизу