Новости Ремейк "Готики 1" | Трейлер Showcase 2024
  • 5.911
  • 9
Новички, пришло время принять реальность и смириться с судьбой. Чувствуйте себя как дома в Долине Рудников, месте, полном опасностей, преступлений и жадности. Вам предстоит оставаться здесь очень...
Готика 2: Другая история Gothic II: Other Story - Описание мода
  • 26.449
  • 79
Готика 2: Другая история / Other Story - это глобальная модификация для игры «Готика 2: Ночь Ворона». Её цель - сделать игру более нелинейной, с большим количеством вариантов выбора и...
Новости Старт 6го сезона Grim League
  • 4.148
  • 2
4 мая в 18-00 стартует шестой сезон Community лиги по одной из лучших игр в жанре arpg Grim Dawn. Сезон представляет собой глобальную модификацию игры, включающую в себя расширение мира, изменение...
Новости Дата релиза Baldur's Gate III
  • 22.919
  • 2
Наконец-то дождались - "Baldur's Gate III" покидает ранний доступ, и в августе 2023 выходит в полноценный релиз, о чём стало известно на церемонии "The Game Awards 2022". С момента выхода игры в...

В процессе Special bosses tracks - no playback

goliath80000

Новичок
Участник форума
Регистрация
10 Мар 2020
Сообщения
12
Реакции
7
Баллы
23
Лучшие ответы
0
#1
As in the topic, starting battle with special bosses (non - animal) like Raven, bosses in Lost Brother quest etc. don't trigger dedicated boss music, included in .vdf file. Function only executes disabling ambient music (as it should at first). Already checked every possible issue I've been able to check, but it still doesn't trigger after first boss hit. However, animal bosses trigger boss music just fine, maybe because of RNG in that function for these types of NPC. Could someone investigate that problem? Or maybe someone already found a solution? Thanks in advance for help
 

Liker

Демиург
Команда форума
Редактор раздела
Модостроитель
Почётный пользователь
 
Участник форума
Регистрация
21 Фев 2016
Сообщения
23.194
Реакции
18.803
Баллы
1.341
Лучшие ответы
751
#2
@goliath80000, yeah, some players wrote about that problem, but on our side it workds ok. Strange.
 
Автор
Автор
goliath80000

goliath80000

Новичок
Участник форума
Регистрация
10 Мар 2020
Сообщения
12
Реакции
7
Баллы
23
Лучшие ответы
0
#3
@Liker I forgot about one thing, gonna check it and give a reply. Besides, these ppl who wrote about that problem, they were actually Russians or maybe Polish/other countries ppl? If the latter, this means dubbing sfx problem. But older versions (like AB) of mod didn't have this issue. Curious.
 

Liker

Демиург
Команда форума
Редактор раздела
Модостроитель
Почётный пользователь
 
Участник форума
Регистрация
21 Фев 2016
Сообщения
23.194
Реакции
18.803
Баллы
1.341
Лучшие ответы
751
#4
Автор
Автор
goliath80000

goliath80000

Новичок
Участник форума
Регистрация
10 Мар 2020
Сообщения
12
Реакции
7
Баллы
23
Лучшие ответы
0
#5
@Liker ok, thanks for help, polish scripts are broken

Edit: I was wrong. It isn't polish scripts fault. To be sure, I have installed CLEAN version of New Balance mod on clean G2 Night of the Raven. Music still doesn't play. Additionally, I did it after installing 3 versions of the game: English, Polish and Russian (installed clean NOTR, then installed clean NB, for English NOTR I installed English NB and for Russian NOTR I installed Russian NB). For better investigation of the issue, after starting boss battle, I can hear some sort of silent buzzing sound instead of soundtrack, something like music has started, but has been looped and blocked and it can't play, maybe it'd be helpful.
--- Добавлено: ---

@Liker IDK if edits are highlighted so I tagged you just in case. If it's a problem, I'm sorry.
 
Последнее редактирование:

Liker

Демиург
Команда форума
Редактор раздела
Модостроитель
Почётный пользователь
 
Участник форума
Регистрация
21 Фев 2016
Сообщения
23.194
Реакции
18.803
Баллы
1.341
Лучшие ответы
751
#6
@goliath80000, may be it is something with audiodriver / settings? Try to change audio settings in game, may be it will help.
 
Автор
Автор
goliath80000

goliath80000

Новичок
Участник форума
Регистрация
10 Мар 2020
Сообщения
12
Реакции
7
Баллы
23
Лучшие ответы
0
#7
@Liker It's not because of audio drivers, because other soundtracks from vdfs work just fine (but checked it to be sure, nothing changes as i thought), so if it was a driver problem, then no music would play, or music would be full of reverbs and rattles. As I said, problem is in soundtrack playback with NAMED bosses (Ara'har, Itu'Sed), you know, in NB_Sounds.vdf there are .wavs named "BATTLE_IZULG.wav, BATTLE_XARDAS.wav, BATTLE_STONNOS.wav" etc. that is non - animal bosses. As I wrote above, music with animal bosses play just fine, but music with this type of bosses is being played randomly, because of function in scripts (function in attached txt file).
 

Вложения

Последнее редактирование:

Liker

Демиург
Команда форума
Редактор раздела
Модостроитель
Почётный пользователь
 
Участник форума
Регистрация
21 Фев 2016
Сообщения
23.194
Реакции
18.803
Баллы
1.341
Лучшие ответы
751
#8
@goliath80000, yes, but how it is the problem? I don't understand. Some players got problem with Animal bosses only.

....
I see, wrong place to play music? Strange.. May be I broken it some time ago. Ok. Will be fixed. Thanks.
 

Divik

Командор
Участник форума
Регистрация
21 Авг 2022
Сообщения
3.198
Реакции
742
Баллы
197
Лучшие ответы
6
#9
Вряд ли только Some players, наверняка все...я тоже имею эту же проблему.
Но, лично мне это не критично.
 

Liker

Демиург
Команда форума
Редактор раздела
Модостроитель
Почётный пользователь
 
Участник форума
Регистрация
21 Фев 2016
Сообщения
23.194
Реакции
18.803
Баллы
1.341
Лучшие ответы
751
#10
@Divik, :P ошибку в коде нашли, штош.
 
Сверху Снизу