Новости Tainted Grail: The Fall of Avalon — Польская «Skyrim» теперь официально
  • 270
  • 5
23 мая 2025 после двух лет успешного раннего доступа в Steam польская студия Questline наконец представила свою фэнтези-RPG в полной версии. Tainted Grail: The Fall of Avalon доступна на ПК...
Новости CD Projekt RED представила юбилейный трейлер к 10-летию The Witcher 3: Wild Hunt
  • 705
  • 0
Польская студия CD Projekt Red порадовала поклонников франшизы «Ведьмак», выпустив особый видеообзор в честь десятилетия культовой RPG «Ведьмак 3: Дикая Охота». Что показали в трейлере...
Важно 9 мая - День Победы - 80-летия Великой Победы!
  • 1.613
  • 5
Поздравляю всех, кому искренне небезразличен этот день! С днём Великой Победы!
Новости Анонс The Elder Scrolls VI уже этим летом?
  • 1.135
  • 2
По данным инсайдера eXtas1s, Bethesda может впервые показать The Elder Scrolls VI летом 2025 года Обсуждается возможность анонса игры на одной из крупных презентаций Xbox - в июне или августе...

В процессе How to change exp per victory and monster hp via hex editor?

SolariS

Бродяга
Участник форума
Регистрация
12 Ноя 2018
Сообщения
40
Реакции
3
Баллы
9
Лучшие ответы
0
#1
Sorry for english. Basiclly thread title. Changing xp_per_victory above 15 dont work and its impossible to decompile scripts. I found old thread where liker say its possible to change via hex editor. How can i do this? I assume i need to open gothic.dat in hex editor (with i do) but what change here? I would like to pump numbers and have more than 15 (in xp per victory) and much bigger hp for monsters.
 

n1kx

Гвардеец
Локализатор
Участник форума
Регистрация
4 Май 2017
Сообщения
1.617
Реакции
1.137
Баллы
306
Лучшие ответы
127
#2
Just change in save xp_per_victory to any number using GSE (Gothic Save Editor)
 
Автор
Автор
S

SolariS

Бродяга
Участник форума
Регистрация
12 Ноя 2018
Сообщения
40
Реакции
3
Баллы
9
Лучшие ответы
0
#3

Liker

Демиург
Команда форума
Редактор раздела
Модостроитель
Почётный пользователь
 
Участник форума
Регистрация
21 Фев 2016
Сообщения
25.828
Реакции
22.020
Баллы
1.381
Лучшие ответы
986
#4
@SolariS, 15 (150%) is a maximum limit.
 
Автор
Автор
S

SolariS

Бродяга
Участник форума
Регистрация
12 Ноя 2018
Сообщения
40
Реакции
3
Баллы
9
Лучшие ответы
0
#5

Liker

Демиург
Команда форума
Редактор раздела
Модостроитель
Почётный пользователь
 
Участник форума
Регистрация
21 Фев 2016
Сообщения
25.828
Реакции
22.020
Баллы
1.381
Лучшие ответы
986
#6
@SolariS, in hex you can do it, but it is difficult to find, I'm not sure where it is.
 
Автор
Автор
S

SolariS

Бродяга
Участник форума
Регистрация
12 Ноя 2018
Сообщения
40
Реакции
3
Баллы
9
Лучшие ответы
0
#7
Автор
Автор
S

SolariS

Бродяга
Участник форума
Регистрация
12 Ноя 2018
Сообщения
40
Реакции
3
Баллы
9
Лучшие ответы
0
#8
I was able to change exp from killing monsters. Not sure what exactly worked i just changed every single xp_per_victory in scripts via hex editor to my test value wich is 150. So now when i choose 150% (value 15 in scripts) the real value is 1500% (150 in scripts) and it worked i got 10x more exp

The problem is i tried doing literally the same with rx_monsterhpratio. I change every single value i can find in scripts to 1500 (10x more than 150% in game) and it's sort of worked but not really. The problem is when i start new game only Xardas have his HP pumped up ten times more but every mosnter/npc have normal HP. There must be something more in scripts that i should change. @Liker do you remember maybe what else in scripts do work for monsters/NPC HP values?
i found also rx_applymonsterstats but seems like changing monsterhpratio here also dont work


SOLVED! Finally :D somehow i didnt change hpratio in rx_checkloop thats why this dont work. Now everything is fine i still not sure if its needed to change every single value but this is what i do. No time now to check but maybe rx_checkloop is only one that really need to be changed (xp_per_victory also need to be changed here). Anyway if somebody will need help with changing this values (or basiclly any other value in scripts, i also changed MAX HP or MAX STR) via hex editor then read this
33.jpg


i found this tutorial in worldofgothic and it saved my ass. Its not exactly tutorial to change value i searched but if u read it u can basiclly find any other thing u wanna and change it in Hex Editor. U need DecDat!

GL & HF all!
 
Последнее редактирование:
Сверху Снизу