Новости Ремейк "Готики 1" | Трейлер Showcase 2024
  • 6.259
  • 9
Новички, пришло время принять реальность и смириться с судьбой. Чувствуйте себя как дома в Долине Рудников, месте, полном опасностей, преступлений и жадности. Вам предстоит оставаться здесь очень...
Готика 2: Другая история Gothic II: Other Story - Описание мода
  • 27.364
  • 79
Готика 2: Другая история / Other Story - это глобальная модификация для игры «Готика 2: Ночь Ворона». Её цель - сделать игру более нелинейной, с большим количеством вариантов выбора и...
Новости Старт 6го сезона Grim League
  • 4.269
  • 2
4 мая в 18-00 стартует шестой сезон Community лиги по одной из лучших игр в жанре arpg Grim Dawn. Сезон представляет собой глобальную модификацию игры, включающую в себя расширение мира, изменение...
Новости Дата релиза Baldur's Gate III
  • 23.030
  • 2
Наконец-то дождались - "Baldur's Gate III" покидает ранний доступ, и в августе 2023 выходит в полноценный релиз, о чём стало известно на церемонии "The Game Awards 2022". С момента выхода игры в...

В процессе How to change exp per victory and monster hp via hex editor?

SolariS

Бродяга
Участник форума
Регистрация
12 Ноя 2018
Сообщения
40
Реакции
3
Баллы
9
Лучшие ответы
0
#1
Sorry for english. Basiclly thread title. Changing xp_per_victory above 15 dont work and its impossible to decompile scripts. I found old thread where liker say its possible to change via hex editor. How can i do this? I assume i need to open gothic.dat in hex editor (with i do) but what change here? I would like to pump numbers and have more than 15 (in xp per victory) and much bigger hp for monsters.
 

n1kx

Гвардеец
Локализатор
Участник форума
Регистрация
4 Май 2017
Сообщения
1.367
Реакции
920
Баллы
236
Лучшие ответы
104
#2
Just change in save xp_per_victory to any number using GSE (Gothic Save Editor)
 
Автор
Автор
S

SolariS

Бродяга
Участник форума
Регистрация
12 Ноя 2018
Сообщения
40
Реакции
3
Баллы
9
Лучшие ответы
0
#3

Liker

Демиург
Команда форума
Редактор раздела
Модостроитель
Почётный пользователь
 
Участник форума
Регистрация
21 Фев 2016
Сообщения
23.372
Реакции
19.052
Баллы
1.341
Лучшие ответы
752
#4
@SolariS, 15 (150%) is a maximum limit.
 
Автор
Автор
S

SolariS

Бродяга
Участник форума
Регистрация
12 Ноя 2018
Сообщения
40
Реакции
3
Баллы
9
Лучшие ответы
0
#5

Liker

Демиург
Команда форума
Редактор раздела
Модостроитель
Почётный пользователь
 
Участник форума
Регистрация
21 Фев 2016
Сообщения
23.372
Реакции
19.052
Баллы
1.341
Лучшие ответы
752
#6
@SolariS, in hex you can do it, but it is difficult to find, I'm not sure where it is.
 
Автор
Автор
S

SolariS

Бродяга
Участник форума
Регистрация
12 Ноя 2018
Сообщения
40
Реакции
3
Баллы
9
Лучшие ответы
0
#7
Автор
Автор
S

SolariS

Бродяга
Участник форума
Регистрация
12 Ноя 2018
Сообщения
40
Реакции
3
Баллы
9
Лучшие ответы
0
#8
I was able to change exp from killing monsters. Not sure what exactly worked i just changed every single xp_per_victory in scripts via hex editor to my test value wich is 150. So now when i choose 150% (value 15 in scripts) the real value is 1500% (150 in scripts) and it worked i got 10x more exp

The problem is i tried doing literally the same with rx_monsterhpratio. I change every single value i can find in scripts to 1500 (10x more than 150% in game) and it's sort of worked but not really. The problem is when i start new game only Xardas have his HP pumped up ten times more but every mosnter/npc have normal HP. There must be something more in scripts that i should change. @Liker do you remember maybe what else in scripts do work for monsters/NPC HP values?
i found also rx_applymonsterstats but seems like changing monsterhpratio here also dont work


SOLVED! Finally :D somehow i didnt change hpratio in rx_checkloop thats why this dont work. Now everything is fine i still not sure if its needed to change every single value but this is what i do. No time now to check but maybe rx_checkloop is only one that really need to be changed (xp_per_victory also need to be changed here). Anyway if somebody will need help with changing this values (or basiclly any other value in scripts, i also changed MAX HP or MAX STR) via hex editor then read this
33.jpg


i found this tutorial in worldofgothic and it saved my ass. Its not exactly tutorial to change value i searched but if u read it u can basiclly find any other thing u wanna and change it in Hex Editor. U need DecDat!

GL & HF all!
 
Последнее редактирование:
Сверху Снизу